انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

قرار بر این شد تا نوشته های دوستانتون در هیئت عاشقان اهل بیت (علیه السلام) به صورت مکتوب در این وبلاگ قرار بگیره تاهممون هرز چند گاهی سری بزنیم به این نوشته ها و تکرار بشه گفته های گذشته و یادمون بیاد که چی قرار گذاشته بودیم با خودمون وقتی این نوشته ها رو میشنیدیم.

گرد آورنده: حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدریان
1- عزاداری مستحب مؤکَّد ( تأکید شده ی در روایات اهل بیت (علیهم- السلام) ) است ولی حفظ حقوق دیگران واجب است و آزار و اذیت ایشان حـــرام. بنابراین باید طوری عزاداری کرد که حقوق کسی ضایع نشــود.

(همه ی مراجع بزرگوار تقلید)

2- هر عمل واجبی مقدّم بر مستحب است، از این رو ترکِ نمــاز و فوت شدنِ آن به بهانه ی شرکت در عزاداری امام حسین (علیه السلام) جایز نیست، شایسته است مراسم عزاداری را که فضیلت زیادی هم دارد و مستحب مؤکّد است در ساعاتی برگزار کنند که مزاحم نماز و به طور کلّی، واجبات نباشد.

(همه ی مراجع بزرگوار تقلید)

3- هر نوع عزاداری که موجب شود ضرر قابل توجهی به بدن برسد یا وَهنِ دین و مذهب باشد یا باعث ترویج خرافات گردد، حرام است؛ بنابراین قمه زنی که در عرف و فرهنگ جامعه ی اسلامی از مظاهر حزن و اندوه شمرده نمی شود و هیچ سابقه ای در عصر ائمه اطهار (علیهم السلام) و زمان های بعد از آن ندارد، بلکه دشمنان اسلام در نتیجه ی این کار، اسلام را دین خرافه و خشونت معرفی می کنند، قطعاً حرام است.

(همه ی مراجع بزرگوار تقلید)

  • بلاگ سینمایی آینه جادو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی