انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

قرار بر این شد تا نوشته های دوستانتون در هیئت عاشقان اهل بیت (علیه السلام) به صورت مکتوب در این وبلاگ قرار بگیره تاهممون هرز چند گاهی سری بزنیم به این نوشته ها و تکرار بشه گفته های گذشته و یادمون بیاد که چی قرار گذاشته بودیم با خودمون وقتی این نوشته ها رو میشنیدیم.

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

b405
 
نویسنده: جواد محدثی
مقدمه ای از کتاب:
دوست داریم زندگى‏ هایمان، سرشار از صمیمیت و خونگرمى و صفا باشد.
حریم انسانها و حرمت همگان، محفوظ بماند و معاشرت‏ هایمان نشات‏ گرفته از «فرهنگ قرآنى‏» و تعالیم مکتب باشد.
و این، یعنى «زندگى مکتبى‏».
پایدارى و استحکام رابطه‏ هاى مردمى، در سایه رعایت نکاتى است که‏ برگرفته از «حقوق متقابل‏» افراد جامعه باشد.
در اینکه «چگونه باید زیست‏» و چه سان با دیگران باید رابطه داشت، نکته‏ اى‏ است که در بحث «آداب معاشرت‏» مى‏ گنجد.
بر خلاف فرهنگ غربى، روح و محتواى فرهنگ دینى ما بر پایه «ارتباط‏»،«صمیمیت‏»، «تعاون‏»، «همدردى‏» و «عاطفه‏» استوار است. جلوه‏ هاى این فرهنگ‏ بالنده نیز در دستورالعمل هاى اخلاقى اسلام دیده مى‏ شود.
«آداب برخورد»، «دید و بازدید»، «رفت و آمد»هاى خانوادگى و دوستانه،نحوه «گفتار» و «رفتار» با اقشار مختلف، «دوستى‏» و حد و حدود آن، مراعات‏«حقوق دیگران‏»، «ادب و سپاس و احترام‏»، از جلوه ‏هاى بارز اخلاق معاشرت‏ است. این‏گونه رابطه‏ هاى اجتماعى، با عنوانهاى مختلف و در شرایط گوناگون‏ انجام مى‏ گیرد. گاهى به صورت «صله‏ رحم‏» است; در ارتباط با اقوام و بستگان.گاهى نام «عیادت‏» به خود مى‏ گیرد; در مورد بیماران. گاهى نسبت‏ به برادران وخواهران دینى، عنوان «زیارت‏» مى‏ یابد، گاهى با همسایگان است، گاهى بامستمندان. گاهى هم بر محور اطعام است و گاهى به شکل مسافرت هاى دور ونزدیک و بردن هدیه و آوردن «سوغات سفر». گاهى هم براى شرکت در مجلس عقدو عروسى یا مشارکت در مراسم سوگ و تسلیت‏ گویى است.
به هر حال، همه اینها نوعى «رابطه‏» و «معاشرت‏» است و نشان‏ دهنده منش‏اانسانى و فرهنگ اخلاقى هر فرد. اسلام نیز در این باره‏ ها بسیار سخن گفته و رهنمودداده است که در این کتاب، گوشه‏ اى از معارف و آموزشهاى دین در این زمینه‏ ها رامرور مى‏ کنیم.
باشد که «فرهنگ خودى‏» و «هویت دینى‏» را پاس بداریم و با افتخار وسربلندى و رها از سلطه فرهنگى بیگانه و با تکیه بر ره آورد مکتب و وحى، زندگى وروابط خویش را بر پایه ارزشهاى برگرفته از قرآن و اهل بیت (علیهم‏السلام)،سامان بخشیم و براى نسلهاى آینده هم «ادب و اخلاق‏» را میراث بگذاریم.
به عنوان نمونه بخش هایی از کتاب را برای شما عزیزان می آوریم:

دید و بازدید

آنچه روحیه‏ ها را شاداب و زندگیها را باصفا مى‏ سازد، «دیدار»است. چه دیدارهاى دوستانه، چه خویشاوندانه! بویژه اگر در دیدارها،سخنان دلنشین گفته شود و خاطرات شیرین و همفکرى در مسیرگشایش مشکلات.

به «زیارت‏» برادران دینى رفتن و «دیدار مؤمنان‏»، مورد سفارش اولیاءدین است; که هم رابطه‏ هاى درونى آحاد امت را استوارتر مى‏ سازد، هم‏ محبتها را مى‏ افزاید و هم کدورتها را مى‏ زداید و هم خدا و رسول راخوشحال مى‏ سازد; و چه کار نیکى بهتر از این؟ ...
بجاست که این‏گونه دیدارها به خاطر خدا و با انگیزه خلوص وعمل به سنت دین باشد، نه روى طمع هاى دنیوى و انگیزه‏ هاى مادى وسودگرایانه و سوداگرایانه!
امام صادق(ع) به اصحاب خویش سفارش مى‏ فرمود:

به دیدار و ملاقات یکدیگر بروید و «امر» ما را یاد کنید و به یاد هم‏آرید و آن را زنده نگهدارید. این حدیث، محتواى سازنده و تربیتى وجهت‏دار و هدفدار بودن دیدارها را تبیین مى‏کند. ملاقاتهایى که‏شیعیان اهل بیت داشتند، محتوایى مکتبى داشت و به توصیه امام،مى‏ بایست در راستاى «احیاى امر» و زنده نگهداشتن مرام و مکتب وفلسفه سیاسى امامت‏ شد، تا «امت‏»، روح و جان یابد و به بیراهه نیفتد.
تزاوروا و تلاقوا و تذاکروا امرنا و احیوه‏    اصول کافى، ج‏2، ص‏175..
بخشی ازین کتاب درباره دیدار کریمانه است؛ نویسنده دراین بخش بیان میدارد که :«چه خوب که در دیدارها، قصد قربت کنید و اینها را به حساب خدابگذارید.» بعد از توضیحاتی دوحدیث گرانقدر میآورد که آن دو را برای شما ذکر میکنم
درابتدا حدیثی از پیامبر گرامی صل الله علیه و آله :
«ایما مسلم زار مسلما فلیس ایاه زار، ایاى زار و ثوابه على الجنة‏»;
هر مسلمانى که به دیدار مسلمانى برود، او را نه، بلکه مرا زیارت‏ کرده است و پاداش او بر عهده من، بهشت است. چه چیزى بالاتر ازاین؟ دیدار مؤمن، همپاى دیدار خدا!
از امام باقر و امام صادق(علیهماالسلام) روایت است:
«هر مؤمنى که به قصد دیدار مؤمن دیگر بیرون رود و او را همراه با معرفت‏ به‏ حقوقش زیارت کند، به پاداش هر گامش در این راه، خداوند حسنه‏ اى براى اومى‏ نویسد و سیئه‏ اى از او محو مى‏ کند و درجه‏ اى مى‏ افزاید. چون در بزند، درهاى‏ آسمان به رویش باز مى‏ شود و چون با یکدیگر ملاقات و مصافحه و معانقه کنند،خداى متعال رو به فرشتگان کرده و مباهات مى‏کند که: دو بنده ‏ام را بنگرید! به‏ خاطر من با هم دوستى و دیدار مى‏کنند. بر من است که از این پس از عذاب،مصونشان دارم. و چون برگردد، فرشتگان بدرقه‏ اش مى‏کنند و اگر تا شب بعد، ازدنیا برود، از حساب، معاف مى‏ شود...»
  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

توضیحات:
بر اساس داستان زندگی ملاصداری شیرازی
از روزگاران قدیم میان استدلالیون (فلاسفه) و اهل دل (عرفا) دعوا بر سر راه رسیدن به خدا وجود داشت. «ملاصدرای شیرازی» یا همان «محمد» صمیمی کتاب مردی در تبعید ابدی، کسی است که راه بینابینی را برگزید. راهی که دل می رود و عقل می پذیرد.
محمد بن ابراهیم صدرالدین شیرازی تنها پسر خانواده بود و از نظر پدرش که عالمی سرشناس بود، محمد با سخت کوشی و تحمل سختی های بسیاری که دانستن آنها نیز رنج آور است، توانست در سنین جوانی، در عقل و بحث شهره ی شهر شود؛ تا جایی که عالمان و استادان به او رشک می بردند. ملاصدرا هرگز از مباحثه و جدل خسته نمی شد و مشکلی نبود که نشکافد!
«نادر ابراهیمی» داستان «مردی در تبعید ابدی» را بر اساس زندگی این فیلسوف بزرگ نوشته است. انتشارات روزبهان آن را به چاپ رسانده است.
ویژگی این کتاب آن است که در حین آنکه رمانی پرکشش را می خوانید، پاسخ بسیاری از پرسش های ذهنتان را از میان سخنان ملاصدرا درمیابید.
 پسوورد: www.readbook.ir
 
 
  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

● کتاب صوتی شماره ۵- کتاب «سید مرتضی آوینی» اثر مجتبی زحمتکش
نام کتاب: سید مرتضی آوینی؛ گوشه هایی از زندگی و خاطرات سید شهیدان اهل قلم (۷۲ ص)
نویسنده: مجتبی زحمتکش
انتشارات: کتاب دانشجویی
سال انتشار: ۱۳۸۳
قطع:  پالتویی
قیمت(ریال): ۱۲۰۰۰
● معرفی:
در این کتاب برش‌های کوتاهی از حیات طیبه مرتضی آوینی آورده شده‌است و گامی است در جهت آشنایی با این متفکر انقلاب اسلامی. در برخی صفحات قطعه‌ای کوتاه از نوشته‌های او آورده‌ شده‌است که معمولاً تناسبی دارند با مطالب اصلی کتاب.
فهرست مطالب(با کلیک بر هر موضوع فایل صوتی را دریافت کنید):
سید مرتضی آوینی

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

6

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

آندلس تاریخ تاسیس و زوال یک حکومت اسلامی است، حکومتی که با 12 هزار نفر سرباز به وجود آمد و به مدت 800 سال از پیشرفته و متمدن ترین حکومت های زمان خویش بود...

دانلود جزوه

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

جهت ورود به بخش معرفی کتاب بروی تصویر زیر کلیک نمایید

 

کتاب روز : کیمیای محبت + دانلود کتاب

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی

  • انقلاب ما... / گام اول خودسازی