انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

قرار بر این شد تا نوشته های دوستانتون در هیئت عاشقان اهل بیت (علیه السلام) به صورت مکتوب در این وبلاگ قرار بگیره تاهممون هرز چند گاهی سری بزنیم به این نوشته ها و تکرار بشه گفته های گذشته و یادمون بیاد که چی قرار گذاشته بودیم با خودمون وقتی این نوشته ها رو میشنیدیم.

سوال: خوردن تربت اباعبدا...الحسین(ع) که به قصد استشفاء جایز بلکه مستحب است، چه محدوده ای از مرقد شریف و مطهرّ حضرتش را شامل می شود؟ آیا تناول مقداری از مُهرهای کربلا نیز همان حکم را دارد؟


آیت ا... خامنه ای(مدظله): قدر مُتَـیقّن(آن مقداری که به یقین حکم شامل آن می شود)، تربت قبر شریف و ملحقاتِ عُرفی آن است و مهر اگر از آن دو محل تهیه شده باشد، همان حکم را دارد.

آیت ا... صافی گلپایگانی(حفظه ا...): بعید نیست ولی احتیاط این است که رجاءً و تبرکاً کمی از مهر را در آب حل کنند، به طوری که در آب مُستهلک (کاملاً حل) شود و آن را بیاشامد.

آیت ا... مکارم شیرازی(حفظه ا...): از نقاط نزدیکی که دسترسی به آن در شرایط فعلی ممکن است(خواه چند صدمتر باشد یا یک کیلومتر یا بیشتر)، آری، همان حکم را دارد، مقدار کمی را در آب حل می کند و می خورد.

آیت ا... سیستانی(حفظه ا...): به احتیاط واجب از قبر شریف و آنچه عرفاً به آن ملحق است نباید تجاوز کند و اگر از سایر موارد مانند اطراف قبر بخواهند استفاده کنند باید با آب مخلوط کنند که صدق خوردن خاک نکند.

آیت ا... بهجت(ره): اَحوَط اختصار، بر مأخوذ از قبر و اطراف مجاور قبر مطهر است و در زائدِ بر آن، مستهلک شود(مقدار اضافی در آب کاملا حل شود).

آیت ا... فاضل لنکرانی(ره): هرجا عرفاً تربت کربلا محسوب شود(که در روایات محدوده ای برای آن مشخص شده) و مهرهای ساخته شده از آن محل هم همین حکم را دارد.

آیت ا... تبریزی(ره): خوردن آنچه به عنوان تربت امام حسین(ع) یا مهر کربلا در دسترس است، چنانچه به مخلوط کردن در آب باشد به طوری که مُستهلک شود، به قصد استشفاء مانعی ندارد.

گردآورنده: حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی