انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

قرار بر این شد تا نوشته های دوستانتون در هیئت عاشقان اهل بیت (علیه السلام) به صورت مکتوب در این وبلاگ قرار بگیره تاهممون هرز چند گاهی سری بزنیم به این نوشته ها و تکرار بشه گفته های گذشته و یادمون بیاد که چی قرار گذاشته بودیم با خودمون وقتی این نوشته ها رو میشنیدیم.

نویسنده: سعید حاجی پور

مُحَــرَّم؛ کلمه ای است که با شنیـدن آن به یاد لبـاس مشـکی و هیئــت و دسته های عزاداری و غذا های خوشمزه می افتیم.

دستگاه اباعبدا... آن قدر عظیم است که هر کس را در این محرم با خود همراه سازد. از بچه مذهبی ها و بچه هیئتی هایی که در طول سال مشتری دائم هیئت هستند تا آنها که فقط محرم ها سر و کله شان در تکایا و مساجد پیدا می شود. همه جور آدمی را در عزاداری می بینیم.کمتر کسی است که این جسارت را داشته باشد در دهه اول محرم، دم از شادی و خوشحالی بزند، حتی آنها که در طول سال با صداهای زیاد سیستم ماشین هایشان، مردم را ناراحت می- کنند، یارای مقابله با این دستگاه را ندارند و ذوب در این جریان میشوند و تنها کاری که ازشان بر می آید این است که بدون به هم زدن تنظیمات سیستم صوتی اتومبیل میلیونیشان، فقط سی دی آن خواننده غربی را بگیرند و سی دی مداحی این مداح که از سبک آن خواننده غربی تقلید می کند را جایگزین آن کند. این هم جای بسی شگفت است!

اگر به مد های لباس در این ایام هم نگاهی بیفکنیم استفاده از رنگ مشکی موج می زند، حتی بچه پولدارهای "های کلاس" هم سعی می کنند لباس های مارک دار مشکی بپوشند تا از غافله عاشوراییان عقب نمانند.

کمتر کسی در محرم پیدا می شود که حرف از عروسی و شادی بزند، این را می شود از شتاب بی حد و حصر مردم برای برپایی جشن های عروسی قبل از محرم فهمید. آنهایی هم که هنوز جهیزیه شان کامل نشده یا هنوز دنبال ضامن برای وام ازدواج می- گردند چاره ای جز صبر تا بعد محرم و صفر ندارند.

کمتر اتفاقی در تاریخ است که اینقدر تأثیرگذار باشد، از بچه هیئتی ها گرفته تا بچه سوسول های بالای شهر همه و همه، رنگ و بوی محرم می گیرند.

اما کمتر کسی با حسین(ع) همراه می شود تا بفهمد که به فرموده حضرت برای "امر به معروف و نهی از منکر" قیام کرد و امروز در بین همین مردم "دخالت کردن در کار دیگران"، تنها معنایی است که در پسِ این ارزش اسلامی به ذهن می آید.

و نیز کمتر کسی با زینب کبری(س) همراه می شودکه عقیله بنی- هاشم در سخت ترین شرایط، حجاب را رها نکرد...

حتی بچه هیئتـی هایی که بعد هیئـت، نـــــمازِ صبحشان را قضا می کنند هم، عاشورا و نـمازِ ظهر عاشورا را درک نکرده اند. در محرم دعا کنیم عمق عاشورا را درک کنیم.

یا حسین

  • بلاگ سینمایی آینه جادو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی