انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

وظیفه نسل پرنشاط و جوان دانشجو؛ تداوم و تکامل خط مستقیم انقلاب است

انقلاب ما

قرار بر این شد تا نوشته های دوستانتون در هیئت عاشقان اهل بیت (علیه السلام) به صورت مکتوب در این وبلاگ قرار بگیره تاهممون هرز چند گاهی سری بزنیم به این نوشته ها و تکرار بشه گفته های گذشته و یادمون بیاد که چی قرار گذاشته بودیم با خودمون وقتی این نوشته ها رو میشنیدیم.

گردآوری و تنظیم: حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدریان


سؤال: محاسن مرد (ریش) از نظر کوتاهی و بلندی باید چقدر باشد؟


- آیت ا... خامنه ای (مد ظله): حدّ معینی ندارد، بلکه معیار این است که عرفاً بر آن، نام مَحاسن صدق کند و بلند بودن آن بیشتر از قبضه دست کراهت دارد.

-آیت ا... مکارم شیرازی(حفظه ا...): همین مقدار که پوست صورت را بپوشاند و بگویند فلان کس محاسن دارد کافی است و در بعضی روایات از بلندیِ بیش از یک مشت نهی شده است.

-آیت ا... فاضل لنکرانی (ره): در حدّ اعتدال باید باشد، به اندازه ای که صدق کند محاسن دارد و محاسن خود را نتراشیده است کافیست و زیاد هم بلند باشد خوب نیست.

- آیت ا... سیستانی (حفظه ا...): به مقداری که عرفاً گفته شود ریش گذاشته است.

-آیت ا... تبریزی (ره): بنابر احتیاط واجب باید چانه و اطراف آن را نتراشد و از ته نزند به طوری که صدق کند محاسن دارد، وا...العالِم

تبصره: مراجع بزرگوار، تراشیدن محاسن را بنابر احتیاط، حرام دانسته و برخی احتیاط را در ترک این عمل می دانند، تا جایی که آثار فسق را بر آن بار می کنند و می فرمایند شهادت ایشان (نسبت به کسی یا چیزی) مورد قبول واقع نمی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی